M1400005

     У рамках реалізації міжнародного проекту Tempus ІV 543873-TEMPUS-1-2013-1-DE-TEMPUS-JPCR «Підготовка педагогів і освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами та організаціями», ІТ-менеджери від драгоманівської проектної команди, Олена Тишкова та від команди Бердянського державного педагогічного університету, Руслан Вербовий 10-11 квітня 2014 р., відвідали Хмельницький національний університет. Мета візиту – отримання необхідних компетенцій з питань оснащення аудиторій комп’ютерно-апаратним обладнанням для роботи з гетерогенними групами, а також розробки і напровнення веб-сайту проекту.  

00     11.12.2015 в НПУ імені М.П. Драгоманова в рамках проекту ТЕМПУС-543873 «Підготовка педагогів та освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами і організаціями» відбувся інформаційний день. Гетерогенність у науці традиційно розуміється як розбіжності, що існують між людьми щодо статі, віку, етнічної приналежності, релігії, здоров’я або інвалідності, специфічних ознак особистості. Захід мав на меті ознайомити працівників університету, інших вишів, наукових та освітніх установ Києва з виконаними завданнями за 2015 р., та в процесі дискусії окреслити найголовніші, на сьогоднішній день, проблеми у питаннях інклюзивного навчання та познайомити присутніх з перспективними планами проекту на 2016 рік.

З 6 по 10 липня 2015 р. у рамках реалізації спільного європейського проекту 530417-Tempus-1-2-12-1DE (INOVEST) «Східне партнерство в педагогічних інноваціях в інклюзивній освіті» у Кишиніві відбулась Міжнародна конференція «Східне партнерство в сфері педагогічних інновацій в інклюзивній освіті».
Із задоволенням взяли участь у цій конференції і викладачі НПУ імені М.П. Драгоманова, в тому числі і представники команди проекту ТЕМПУС-543873 «Підготовка педагогів та освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами й організаціями». Зокрема, Нестеренко Г.О., та Охмуш-Ковалевська О.І. підготували для участі доповідь на тему «Інформаційна культура педагога в умовах інклюзивної освіти». У доповіді показано, що базовим принципом інформаційної культури в умовах інклюзивної освіти є розвиток культури гетерогенності і взаємозбагачення – в навчальному закладі і в суспільстві в цілому. 

dsc 0249     16 квітня 2015 р. проф. Нестеренко Г.О., координатором проекту ТЕМПУС-543873 та доц. Гаркавенко З.О., зав. Науково-дослідною лабораторією освітніх компетенцій в умовах гетерогенності було проведено майстер-клас на тему «Вихователь серед дитячої різноманітності: як захистити права кожної дитини».

     Майстер-клас було організовано в рамках Всеукраїнського науково-методичного семінару «Інноваційні технології в дошкільній освіті України: правова охорона дитинства». Цей семінар щорічно відбувається в Інституті розвитку дитини НПУ імені М.П. Драгоманова і традиційно збирає велику аудиторію професіоналів з дошкільної освіти, науковців та практиків: вихователів і директорів дитячих садків, методистів відділів освіти. Метою семінару 2015 р. було привернути увагу суспільства до дотримання і захисту прав дитини в Україні та діяльності соціальних інституцій, спрямованої на забезпечення реалізації дітьми своїх прав; висвітлити психолого-педагогічні аспекти правового виховання молодого покоління та сучасні технології формування правової культури особистості.
   За допомогою запропонованого майстер-класу модератори намагались продовжити поширення концепції педагогіки різноманітності та гетерогенності на систему дошкільної освіти м. Києва. Їм вдалось викликати інтерес в аудиторії шляхом постановки проблемних питань і групового аналізу ситуацій, пов’язаних із роботою з гетерогенними групами.
Інститут розвитку дитини НПУ імені М.П. Драгоманова традиційно бере активну участь у реалізації завдань проекту ТЕМПУС «Підготовка педагогів та освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами й організаціями». Хочеться побажати, щоб ця співпраця була довготривалою і успішною.

IMG 3840   09 квітня 2015 р. в НПУ імені М.П. Драгоманова відбувся круглий стіл на тему «Проблеми гетерогенності та інклюзії в освітньому середовищі». Метою круглого столу було залучення провідних науковців і фахівців Києва до обговорення питань стратегії розвитку освіти, інтеграція здобутків освітянської громади з актуальної проблематики гетерогенності та інклюзії на сучасному етапі.
Модераторами круглого столу виступили Галина Нестеренко, доктор філософських наук, професор, координатор проекту ТЕМПУС-543873 в НПУ імені М.П. Драгоманова, та Зоя Гаркавенко, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології, завідувач Науково-дослідної лабораторії освітніх компетенцій в умовах гетерогенності. Вони презентували результати виконання проектних завдань за 2014 р. та запросили учасників до дискусії на тему «Гетерогенність та інклюзія: спільне та відмінне. Проблеми та перспективи розвитку інклюзивної освіти в м. Києві». 

 

     Обговорення проблеми гетерогенності сучасного освітнього середовища продовжується в рамках різноманітних наукових дискусій. Так, 18-19 березня 2015 на базі Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка відбулась науково-практична конференція з міжнародною участю «Партнерство навчальних, культурно-освітніх закладів, соціальних служб і родин: стан, проблеми, перспективи розвитку».
   Серед заходів конференції відбулась панельна дискусія «Партнерство як умова реалізації освітніх завдань у контексті нових суспільних викликів», в якій науковцями та практиками з України та Польщі обговорювались проблеми неоднорідності та інклюзії, спільного та відмінного в практиці діяльності освітніх установ країн в цьому аспекті, зокрема забезпечення можливостей рівного доступу до освіти обдарованих дітей із соціально-неблагополучних родин, підготовка педагогів до такої роботи. Учасникам панельної дискусії було презентовано проект ТЕМПУСІУ, як один форматів міжнародної науково-освітньої співпраці, де партнерство виступає джерелом ефективних змін кожного із її учасників. 

фотография     Підготовка навчального посібника «Педагогіка багатоманітності» У рамках виконання проектних завдань членами консорціуму із 16 по 20 березня 2015 р. у Бременському університеті відбувся семінар-майстерня на тему «Педагогіка багатоманітності». У роботі семінару взяли участь представники університетів-партнерів:проф. Ясмін Каракашулю (Бременський університет), проф. Марк Тілен (Бременський університет), проф. Марина Ємельянова (Мозирський державний педагогічний університет імені І.П. Шамякіна, Республіка Бєларусь), проф. Вероніка Гребеннікова (Кубанський державний університет (м. Краснодар, Росія),проф. Галина Нестеренко (Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Україна).

 

майстерня 9-10 грудня 2014 р. фото 1     9-10 грудня 2014 року у рамках проекту було проведено круглий стіл – майстерню «Проблеми гетерогенності в організації освітнього процесу».
Захід було організовано проектними командами Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова та Дитячого Соціально-реабілітаційного центру «Сонячне світло» (смт. Требухів Київської області). Останній виступив гостинною базою для проведення майстерні. 

   Головною метою заходу було обговорити проблему викладання в умовах гетерогенності з менеджерами освіти, поінформувати громадськість про ті завдання, які виконуються в цьому напрямі в рамках проекту.

       До участі у зустрічі було запрошено директорів та заступників директорів шкіл та гімназій м. Києва, методистів з інклюзивної освіти та психологічної служби районних науково-методичних центрів, представників департаменту освіти міста Києва, викладачів НПУ імені М.П.Драгоманова, працівників ДСРЦ «Сонячне світло». Модератором круглого столу виступила завідувач Науково-дослідної лабораторії освітніх компетенцій в умовах гетерогенності НПУ імені М.П.Драгоманова, кандидат психологічних наук Зоя Гаркавенко.

   
© NPUROUNDER